Hoe het gaat.....

22 oktober 2019 - Bali, Indonesië

Inmiddels is mijn derde week op Bali al ingegaan. Het is zo'n intense en drukke tijd geweest dat ik nog niet eerder een mogelijkheid heb gevonden om een blog te schrijven en foto's  naar mijn computer over te zetten. Maar nu ga ik het toch echt proberen. Het programma voor de yoga teacher training is vol en de informatie is veel. We beginnen elke ochtend om 6.30 en zijn s' avonds klaar om 7 uur en dan gaan we nog eten. Op maandag zijn we 'vrij'. De eerste maandag zijn we met z'n allen naar Ubud geweest, waar we de Monkey tempel hebben bezocht. Afgelopen maandag was vrij en kon je zelf invullen. Ik ben wezen snorkelen bij het prachtige Blue Lagoon strand. Deze week zijn alle voorbereidingen gericht op de lessen die we gaan geven en het schriftelijke examen op zondag ochtend. Mijn lessen zijn ingepland op vrijdag Vinyassa les en zaterdag Pranayama (ademhalingsoefeningen) en meditatie. Zondag zijn we dan klaar en als het goed ik krijgen we dan maandag ons diploma. Vanaf maandag ga ik nog een paar dagen in mijn eentje op pad. Hoewel er veel mogelijkheden zijn om aan te sluiten bij anderen snak ik naar een paar dagen op mezelf zijn en ik heb een hele lijst met dingen die ik wil gaan zien. Dus voor nu een sneak preview van de locatie, de mensen en de omgeving. Vanaf volgende week hopelijk leuke updates van de rest van Bali.

Voor mij persoonlijk is deze reis tot nu toe waanzinnig en onvergetelijk. De groep is super divers en leuk. Ik ben veruit de oudste, de oudste na mij is 39, maar dat is geen enkel probleem. Ik heb ook superleuk contact met de jonkies, Vale van 19 uit Italie, Gabriella van 20 uit Canada en nog veel meer. De meiden zijn zo reislustig en avontuurlijk. Bijna iedereen gaat na deze reis verder op doorreis of heeft een tijdelijke baan gevonden om daarna op doorreis te gaan.

De mensen hier op Bali zijn zo relaxed en vriendelijk. Overal zijn altaartjes en ceremonies, we hebben we een paar full moon ceremonies mee mogen doen. Ik neem dagelijks een duik in de zee, een van de mooiste stranden van Bali ligt op 5 minuten lopen van onze locatie.

Dat was het voor nu. Liefs vanuit Bali.

1. Marianne:
    22 oktober 2019
    Wat een gaaf verhaal, succes met je examen. Heerlijk dat je dagelijks lekker de zee in kan en geniet van je vrije dagen. Voor het weet zit je weer in je kikkerlandje x x
  2. John:
    25 oktober 2019
    Het kaste systeem op Bali. Je mag niet zomaar trouwen met iemand die hooggeboren is. Zie https://lauren-bali.weebly.com/kastenstelsel.html en je moet hun ook anders aanspreken.
  3. Fardoe:
    26 oktober 2019
    Klinkt allemaal top! En ja Bali is een prachtig eiland met prachtige mensen. Succes met laatste paar dagen en je examen!
    Daarna heerlijk tijd voor jezelf, lekker zen🙏
  4. Karin Zwanikken:
    27 oktober 2019
    Wat geweldig Nico. Succes met je examen.